Angela
Karma: 0
Příspěvků: 60
|
|
« : Září 09, 2005, 10:00:00 am » |
|
Du bist Deutschland
Karel Lizerot Dost bylo blbé nálady, pasivity a remcání. Nastal čas činů. To je hlavní poselství největší mediální kampaně v německé historii se sloganem "Du bist Deutschland" (Německo jsi ty).
V čase, kdy v televizi běžela reklama na prací prášek nebo jogurt, budou nyní němečtí diváci sledovat dvouminutovou výzvu svých slavných, či naopak zcela neznámých krajanů, aby nezoufali ze špatné situace, přestali nadávat a přiložili ruku k dílu pro lepší budoucnost.
V šotu se více než stovka aktérů včetně asi čtyřiceti prominentů, kteří se stejně jako tvůrci klipu zřekli honoráře, snaží dalším milionům spoluobčanů dodat odvahu převzít iniciativu do vlastních rukou a nespoléhat na politiky. Kromě známých herců, moderátorů, sportovců jako Oliver Kahn či Katarina Wittová nebo zpěvačky Sarah Connorové vyzývají k víře ve vlastní schopnosti i k národní hrdosti i toaletářka či studenti.
Němce v posledních letech trápí masová nezaměstnanost a hospodářská stagnace a jejich sebevědomí značně utrpělo. Skoncovat s letargií má pomoci právě kampaň, do které se zapojilo 25 televizních společností, vydavatelství, agentur i podnikatelů, kteří dali k dispozici patřičný vysílací, reklamní prostor či plochu pro billboardy. Projekt, který potrvá do konce ledna 2006, přišel na 30 milionů eur, což je ještě více než připravovaná kampaň před světovým fotbalovým šampionátem, jenž se bude konat příští léto právě v Německu. První část projektu, který se zrodil z iniciativy kancléře Gerharda Schrödera a mediálního koncernu Bertelsmann, měla odstartovat již v červnu. Byla však přeložena na konec září, aby se netloukla se spoty kampaně před předčasnými parlamentními volbami.
|